Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbo-tonalnej
Podstawowe informacje
termin: 09.09.2017
miejsce: Gdynia, ul. Wielkopolska 403
czas trwania: 12 godz. dydaktycznych
Prowadzący
mgr Agnieszka Dziedzic - pedagog specjalny, logopeda-audiolog. Ukończyła studia doktoranckie z zakresu pedagogiki
specjalnej na seminarium naukowym: Lingwistyka edukacyjna. Zajmuje się programowaniem rozwoju językowego u dzieci z
zaburzeniami mowy i komunikacji. W praktyce terapeutycznej i dydaktycznej wykorzystuje wiedzę z zakresu neurobiologii.
Członek Polskiego Stowarzyszenia Metody Fonogestów oraz Centrum Edukacji Niesłyszących i Słabosłyszących KUL.
Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki wczesnej diagnozy i terapii dzieci z uszkodzeniami narządu
słuchu oraz edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nauczyciel akademicki na studiach podyplomowych z
zakresu logopedii i pedagogiki specjalnej. Autorka kilku artykułów naukowych dotyczących wczesnego wspomagania rozwoju
dzieci z wadą słuchu.
Uczestniczyła w 6-miesięcznym stażu naukowo-dydaktycznym w Poliklinice SUVAG w Zagrzebiu, podczas którego zdobyła wiedzę
i praktyczne umiejętności pracy z osobami z zaburzeniami mowy i komunikacji z wykorzystaniem metody werbo-tonalnej.
Uczestniczyła w kilkudziesięciu konferencjach naukowych, sympozjach, warsztatach i szkoleniach. Od kilku lat związana z
międzynarodowym ruchem “Wiara i Światło”. Prowadziła kursy oraz szkolenia z zakresu pedagogiki specjalnej i logopedii.
Program szkolenia
Petar Guberina - twórca systemu werbo-tonalnego, krótki biogram.
Poliklinika SUVAG w Zagrzebiu - informacje dotyczące poszczególnych oddziałów placówki.
Metoda VT - założenia teoretyczne i zastosowanie w terapii logopedycznej. Terminologia - wyjaśnienie podstawowych
pojęć.
Implikacje praktyczne: rytm ciała, zabawy fonacyjne, rytm muzyczny (wszystkie samogłoski i
większość spółgłosek).
Przedstawienie materiałów dydaktycznych przydatnych w terapii dzieci z zaburzeniami słuchu, mowy i komunikacji.
Propozycja ćwiczeń grupowych z wykorzystaniem elementów metody werbo-tonalnej.