Zaburzenia mowy a centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego
Podstawowe informacje
termin: 18.03.2018
miejsce: Gdynia, ul. Wielkopolska 403
czas trwania: 10 godz. dydaktycznych
Prowadzący
mgr Magdalena Mazur - neurologopeda, surdologopeda, terapeuta Empathy Dolls, terapeuta karmienia terapeutycznego Human Touh,
providerer – terapeuta metody Johansena IAS, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta kinesiotapingu neurologopedycznego
oraz wielbicielka terapii neurobiologicznej prof Cieszyńskiej, zwłaszcza metody symultaniczno – sekwenyjnej.
Program szkolenia
Część teoretyczna:
Jak słyszymy.
Wpływ słuchu na rozwój mowy: słuch fizyczny i fonematyczny.
Słuch – własne wyniki badań audiometrycznych dzieci z zaburzeniami mowy.
Nadwrażliwość słuchowa a zaburzenia mowy – wyniki badań własnych popartych literaturą tematu.
Asymetria czynnościowa wynikająca z różnic w budowie i funkcjach obu półkul mózgowych.
Wpływ zaburzeń prawopółkulowych i lewopółkulowych na mowę.
Składowe badań CAPD: badanie audiometryczne jedno- i obu uszne, Test Dychotyczny dla Mowy, badanie lateralizacji.
Analiza wyników badań CAPD w procesie przygotowywana planu terapii logopedycznej i pedagogicznej.
Indywidualna Symulacja Słuchu dr K. Johansena IAS dla dzieci, młodzieży, dorosłych z trudnościami w słuchaniu, mówieniu i
pisaniu – wyniki badań własnych.
Część praktyczna
Wspomaganie terapii CAPD w gabinecie logopedy i pedagoga.
Wywiad w kierunku zagrożenia CAPD – w zasięgu każdego logopedy i pedagoga.
Tworzenie planu terapii dziecka z CAPD.
Opracowywanie wskazówek dla rodziców dzieci z trudnościami w przetwarzaniu słuchowym.