Szczegóły szkolenia

Przychodzi dziecko do logopedy - jak przeprowadzić profesjonalne badanie logopedyczne

Podstawowe informacje
termin: 17.03.2018
miejsce: Gdynia, ul. Wielkopolska 403
czas trwania: 10 godz. dydaktycznych
Prowadzący
mgr Magdalena Mazur - neurologopeda, surdologopeda, terapeuta Empathy Dolls, terapeuta karmienia terapeutycznego Human Touh, providerer – terapeuta metody Johansena IAS, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta kinesiotapingu neurologopedycznego oraz wielbicielka terapii neurobiologicznej prof Cieszyńskiej, zwłaszcza metody symultaniczno – sekwenyjnej.
Program szkolenia
Część teoretyczna:
  1. Wywiad z rodzicem/opiekunem – środowisko domowe dziecka
  2. Rozwój psychofizyczny: wywiad około położniczy, karmienie, rozwój fizyczny, rozwój mowy
  3. Charakterystyka i zachowanie
  4. Środowisko przedszkolne/szkolne
  5. Badanie i ocena następujących obszarów:
    • Słuch fonematyczny
    • Budowa i funkcjonowanie aparatu artykulacyjnego (mięśnie języka, mięśnie okrężne warg, podniebienie twarde, podniebienie miękkie, staw żuchwowo – skroniowy, wędzidełko podjęzykowe, zgryz)
    • Ucho zewnętrzne i błona bębenkowa (badanie otoskopem)
    • Mowa czynna – artykulacja poszczególnych głosek
    • Mowa bierna
    • Tempo mowy
    • Oddychanie podczas mówienia
    • MFS (Zaburzenia miofunkcjonalne) wzorzec ruchowy języka i warg podczas połykania.
    • Wyższe czynności nerwowe – gnozja wzrokowa, wzrokowo-przestrzenna, gnozja somatosensoryczna, gnozja słuchowa niewerbalna oraz koordynacja wzrokowo-słuchowa, leksja i grafia, procesy pamięciowe (pamięć symultaniczna i sekwencyjna), myślenie
    • Dominacja lateralna
  6. Analiza dokumentacji medycznej dziecka
  7. Kiedy zalecamy wykonanie badań uzupełniających (psychologicznych, pedagogicznych, psychomotorycznych, laryngologicznych, audiologicznych, neurologicznych, ortodontycznych, innych)
Część praktyczna
  1. Przygotowywanie warsztatu logopedy – diagnosty
  2. Otoskop prawdę Ci powie
  3. Analizowanie zebranych informacji
  4. Współpraca ze specjalistami
  5. Opracowywanie informacji po badaniach